CLANEK

Brazil Runner´s Flashback: Let It Roll Open Air 2013

Je to přesně rok, co jsem začal psát tyto reporty z mých cest s umělci a ze zákulisí převážně tanečních akcí. Tenhle má pořadové číslo 20. První i tento, tedy poslední report, jsou z akce Let It Roll Open Air 2013, což jsem velice rád, jelikož je to pro mě vždy akce srdeční. Obsah a formu článků nechť hodnotí jiní. Já se parádně bavím a snažím se ukázat vám mejdany z trochu jiného úhlu, než který většinou znáte. Snad pro vás zajímavě. Každopádně... Minulý víkend proběhl v Benešově, dle mého názoru, festival tohoto léta 2013: Let It Roll! Produkční tým změnil místo akce, znásobil line-up, vše jednoznačně ku prospěchu festivalu. 15 tisíc návštěvníků je obrovským úspěchem a i dle debaty se zahraničními vystupujícími u večeře ve světě D´n´B věcí nevídanou. Česko zkrátka momentálně ve světě drumíku dost "jede", a to především díky akcím, jako jsou tyto. Já na fesťáčku strávil oba dva dny, v sobotu jsem si dokonce aka Callboy zahrál techno na Staropramen stage. Díky moc! Nyní vám ve zkratce "svůj" Let It Roll popíši...

Nechci začínat svůj článek tím, jaké je v létě horko, ale musím uznat, že týden před festivalem to byl opravdu extrém. Často jsem myslel na Sukiho team, jak obtížné musí být v těch vedrech plánovat a stavět tak obrovský festival.

V dostatečném předstihu jsem obdržel veškeré údaje o svých svěřencích. V pátek se budu starat o Noisii s managerem a The Upbeats, v sobotu o starého známého, belgického Borise Daenena aka Netsky, dále Mindscape a Nitrogenetics + druhá jízda, britští Kosheen DJs. Na papíře opět vše vypadá docela snadně a jasně, ale v reálu je to vždy mnohem komplikovanější...

V pátek 2.8. je v Praze opět další extrémně horký den. Plánovaný přílet všech z mé skupiny je stanoven na 18:20, přímou linkou z Amsterdamu. Vyrážím s dostatečným předstihem, ale na konci Evropské zaregistruji na palubovce teplotu motoru 120°C! I v této podvečerní hodině je venku skoro 38°C. Okamžitě zastavuji na čerpací stanici a zjišťuji příčinu - nízká hladina chladící kapaliny. Kontaktuji Hanku z produkce, která informuje hosty na letišti, a shání náhradní auto s řidičem. Nakonec nechávám vůz zchladnout, dolívám kapalinu a na letiště dojíždím těsně před náhradním řidičem Filipem Macháčkem. Nezlob se, kámo, a děkuji moc! V Costa Coffee mě už čeká holandská Noisia, její manager a část novozélandského dua The Upbeats. Jedna společná fotka u auta.

Let It Roll Open Air 2013

Sedáme do klimatizovaného vozu a po okruhu míříme směr Benešov. Do cílové destinace přijíždíme asi po 40 minutách, ta je ale z důvodu festivalu a policejních kontrol totálně pozavíraná. U hotelu účinkujících parkujeme po překonání 2 zákazů vjezdu, tedy klasicky na hulváta. Vystupujeme z vozu a následuje milé setkání. Philip TBC a BTK. Rychlá fotka a ubíráme se na recepci k ubytování...

Po nezbytných formalitách na recepci nacházíme příjemné místo ve vnitrobloku hotelu, které patří hotelové  restauraci. Na zahradě se náhle objeví další známý - DJ Audio. Sedáme do příjemného stínu ke stolu a objednáváme si pití.

Procházíme si jednotlivé odjezdy na festival a brousíme jídelním lístkem. Ten vypadá velmi slibně, málo položek sestavených panem šéfkuchařem Vojtěchem Petříkem, kouká z toho gurmánský zážitek. V tom přijíždí runner a přiváží další známé tváře. Bena aka Ed Rushe, Opticala a MC RymeTyma vám asi představovat nemusím...

Let It Roll Open Air 2013

Noví příchozí se vítají a přesunují se na recepci k ubytování. Nám právě přináší večeře. Skvěle načasováno. Naobjednávali jsme si snad komplet celý lístek, od tataráku z hovězího i lososa, různé steaky, pečená kuřátka. Životy...

U večeře panuje skvělá nálada, všichni se těší na mega mejdan a vyzvídají detaily. Já usedám vedle Audia a pouštím se do večeře.

Po jídle se všichni odebírají na své pokoje na rychlou sprchu a poslední přípravy. Audio, Noisia a BTK v akci! (zleva)

Let It Roll Open Air 2013

Ve 22:00 už zase společně sedíme v autě a vyrážíme zataraseným městem směr festival, vjezd pro účinkující. Po třech kontrolách konečně parkujeme za hlavním pódiem a já předávám všechny umělce stage managerovi. Manager Noisie Thomas si něco zapomněl na hotelu, takže cesta hotel a zpět navíc. :) Po opětovném příjezdu na festival společně obcházíme pódia. Thomasovi se tu velice líbí a festival hodnotí velmi kladně. Beru to jako poklonu, jelikož Holanďani akce dělat opravdu umí. Vyslovil přání zastavit se za Jindrou aka Forbidden Society na jeho stage, kde jej i zanechávám. Dále pokračuji až na konec areálu k Staropramen stage, kde mám zítra hrát. Po cestě zpět do produkce nahlídnu na Virus Blackout stage, kde to zrovna kosí můj bratr Cphone aka No Money. Hlavu si polívá vodou z PET lahve a naznačuje gestem, že horko je k nevydržení. Přes den se hangáry pekelně rozpálily... Další ježdění přebírají noční runneři a já se v backstage "starám" o svěřené hosty.

Noisia na hlavní stage. Wuaaaa, super zvuk - ta basaaaaa!

Dalšího v pořadí, Andyho C, střídají Teebe a Calyx!

Let It Roll Open Air 2013

Dále bych tento večírek raději nerozebíral. Každopádně děkuji Šárce Vlachové za finální odnavigování k našemu hotelu!

V sobotu 3.8. se probouzím kolem 13:00. Sprcha a směr hotel Karlov. Na recepci je trošku živěji. Venku chillují Ed Rush s partičkou, do toho přichází "mí kluci" Noisia, manager Thomas a The Upbeats. Na všech je logicky patrná únava a málo spánku.

Ranní loučení na recepci - BTK a Calyx.

Let It Roll Open Air 2013

Cesta do Prahy na letiště je otázkou okamžiku. Rozloučení a i já si v mezičase jedu domů do Vršovic na pár hodin ještě zdřímnout.

V 16:20 jsem už ale zpět na letišti, kde se vítám se svým kamarádem Borisem Daenenem aka Netsky, headlinerem dnešního večera a potažmo celého festivalu. Jak jsem už kdysi psal, v Belgii jsem několik let žil, s Borisem máme tedy nesčetně společných témat k debatě. Dále se k nám připojují Mindscape z Budapešti a holandský Nitrogenetics.

Do Benešova k hotelu Karlov nám cesta zabere opět zhruba tři čtvrtě hodiny. Všichni kromě Borise se jdou ubytovat. Netsky trvá na tom, že se chce podívat do areálu festivalu a přivítat se s pořadateli. Kolem půl šesté tedy parkujeme za hlavním pódiem. Venku je pořád ještě skoro 40 stupňů. Netsky se fotí na památku před hlavním pódiem!

Let It Roll Open Air 2013

V produkci okamžitě potkáváme Sukiho, který si hned na Borise najde chvilku a stráví pár minut přátelskou konverzací. Před hotelem mi ještě Boris ukazuje svůj nový koloběžko/kufr, jež vyrábí DJ Steve Aoki.

Na otočku ještě jednou dávám Prahu, kde ve Vršovicích vyzvedávám další 2 kamarády, Markeeho a Darrena aka Kosheen DJs. Hrajou na Let It Rollu po mně na Staropramen stage. Zpátky na festival přijíždíme kolem 21:00. Stavuji se za Bůřou na baru na jedno hrozný a pomalu se odebírám ke svému pódiu. Zde už to pěkně rozjíždí kluci ze Substance D. Ve 22:00 nastupuji za playery a roztáčím své techno stroje. Stage se příjemně zaplňuje a v půlce mého setu je už úplně plná. Lidi křičí a paří, takovou reakci jsem na techno na zlomeném fesťáčku opravdu nečekal! :) Super! Ve 23:00 mě střídají Kosheen DJs a po hodince Scratch Perverts. Našláplá jízda!

Na hotel přijíždím kolem čtvrté ranní. Po probuzení zjišťuji, že Darren z Kosheen v noci nějakým záhadným způsobem odjel do Prahy na after do Le Clanu v autě s Feed Me, a že tedy beru zpět jen UKF s přítelkyní, MCho Greeleyho a Markeeho z Kosheen. 1 auto. Paráda. V Praze jsem kolem 13:00. Unavený, ale šťastný...

Let It Roll Open Air 2013

Myslím, že na tento festival se bude ještě dlouho vzpomínat. Hluboké emotivní zážitky ve mně stále přetrvávají a nejraději bych se vrátil hned zpátky do Benešova a prožil to vše ještě minimálně jednou znova. Za toto všechno bych chtěl partičce z LIR poděkovat. Prošli jste dlouhou cestou a na jejím konci je zasloužené vítězství!