DVD Recenze: Chris Cunningham - Rubber Johnny

Po vynikajícím retrospektivním hudebně-vizuálním projektu Warp Vision - The Videos 1989 – 2004 přichází anglický kultovni label Warp s další lahůdkou. Tentokráte se jedná o krátké, ale o to drsnější nové video Chrise Cunninghama "Rubber Johnny", které se lehce může stát Vaší noční můrou.

Pokud vás zaskočilo video Come to Daddy pro Aphex Twina, tohoto nadějného režiséra, asi raději nepokoušejte svůj žaludek tímto extrémně nadsazeným projektem. Rubber Johny je na dnešní poměry naprosto šílená, ale dokonale zpracovaná vize existence lidského mutanta. Děj ne více jak šestiminutového videa se odehrává od "útlého dětství", až do "produktivního věku", což v tomto případě obrazí hyperaktivní počínání tohoto hybridního monstra. Scénář perfektně sedí na hudební podkres Aphex Twina, který se vyznačuje rychlou, až DnB rytmikou s prvky brain dance. Nutno podotknout, že hudebně je toto dílko poněkud postarší a track vyšel už před několika lety na Aphexově albu Drukqs. Video celkově zavání prapůvodní myšlenkou labelu Warp a i při  jeho šílenosti z něj dýchá cosi varovného a alarmujícího. Na diváka působí velice
autenticky a věrohodně, což ve finále doslova nahání strach.

Aby jste si mohli uvědomit jestli se Vám předchozích několik minut jen nezdálo, aby jste zde popisovanému dílu uvěřili obsahuje bootleg DVD disku ještě 42 stránkovou knížku s detailními fotografiemi hlavního aktéra celé zrůdnosti. Najdete v ní obrázky těch nejostřejších scén a opravdu precizní záběry na Jonnyho samotného. Věřte, že budete nevěřícně kroutit nejen hlavou, ale i celými obrázky a ptát se v jaké poloze se to ten "fešák" nachází. Na fotografiích se velmi nepochopitelně proplétají jednotlivé části lidského těla a Vám neustále nedá spát, jestli je to možné. Uvidíte ruce vycházejicí z oblasti hýždí, čelisti vsazené do nerozpoznatelné části těla a
další nelidsky poskládané části lidského těla. Dokonalost provedení těchto grafik je taková, že nad nimi strávíte až několik minut a budete si pokládat dokola tu stejnou a šílenou otázku!

Rubber Johnny se Chrisu Cunninghamovi povedl na výbornou, což asi nedokáží sice uznat všichni kdo toto video shlédnou, ovšem skupině jedinců holdujícím labelu Warp Records tento počin jistě radost udělá! Ostatní by ho měli vidět alespoň jako signál, že tudy cesta nevede : )

Hodnocení:  100%

Chris Cunningham - Rubber Johnny
Warp Recordings