Filmová recenze: Klik – život na dálkové ovládání

Adam Sandler se potýká s dálkovým ovladačem, který se mu vymkl z rukou. Tohle vaše video určitě nedokáže! Jinak byste se oženili za Kate Beckinsale…

Michael: "Nejspíš když zkombinuju sirup proti kašli s čokoládovými tyčinkami, vznikne něco jako LSD."

S komedií Klik – život na dálkové ovládání se do českých kin zase jednou vrací Adam Sandler. Komik, který si v Americe původně udělal jméno především účinkováním v oblíbené televizní show Saturday Night Live, hraje workoholika posedlého kariérou. Michael maká, až se mu z uší kouří, a tak už mu nezbývá moc času na rodinu.

S tím si kupodivu zatím moc hlavu neláme, vždyť to všechno dělá právě pro ně – pro svoji krásnou manželku Donnu (a Kate Beckinsaleové to v tomhle filmu zvlášť sluší) a dvě roztomilé děti Bena a Samanthu (kupodivu skutečně roztomilí ale ne otravní Joseph Castanon a Tatum McCann). Až se Michaelovi jednou opravdu zadaří, může doufat, že z něho šéf Avner udělá společníka firmy, a pak bude na rodinu času dost.

To, co Michaela momentálně ničí je stress a tucet dálkových ovládačů, mezi nimiž není schopný najít ten od televize. Sousedé prý mají univerzální dálkový ovládač na všechno, tak proč by taky nemohl mít takový? Michael vyrazí pozdě večer do města a v jediném otevřeném obchoďáku vzadu ve skladu narazí na podivína Mortyho. Od něj získá univerzální dálkové ovládání… na svůj život!

Michael: "Omlouvám se, že jdu pozdě, ale nějaký idiot zaparkoval na moje místo červené Lamborghini."
princ Habeeboo: "Princ Habeeboo jezdí červeným Lamborghini!"
Michal: "Eh, řekl jsem červené Lamborghini? Myslel jsem modré Ferrari."

Zpočátku je to učiněná "Jamajka". Pes moc štěká? Ztlumíme nebo rovnou vypnem zvuk. Manželka má proslov? Zapneme si k němu sportovní zpravodajství. Manželka chce nudnou předehru? Přetočíme dopředu. Ovladač dokonce umožňuje i takové vychytávky jako přehrávání scén z Michaelova dětství nebo z prvníého rande s Donnou, komentář k tomu navíc mluví sám James Earl Jones (hlas Dartha Vadera ve všech dílech Star Wars).

Ale pak přijde očekávaný háček. Ďábelský (ne tak doslova) vynález si "zapamatuje" nejčastěji používané funkce, začne převíjet "dopředu" v několikaletých intervalech a Michaelovi jeho život uniká pod rukama. Klik je komedie "dvou tváří". První polovina je velmi zábavná, Sandler si roli zoufalého workoholika jednak užívá, jednak si scénáristé vyhráli s tím, co všechno by se v běžném životě dalo pomocí univerzálního ovladače usnadnit.

Michaelova šéfa si navíc zahrál druhdy "kluk jeden opálený" David Hasselhoff, zatímco postavu podivínského Mortyho si s chutí střihnul Christopher Walken – a připomíná přitom dr. Emmetta Browna z Návratu z budoucnosti. I to se dá chápat jako sofistikovaný vtípek, protože oba herci jsou, i když trochu jinými, legendami a jejich umístění do komedie přesně sedí. Kromě nich je tu taky Sean "hobit Sam Křepelka" Astin v legračně odporných tanga plavkách (rudých jak kdysi říjen!).

Krásné neurvalá komedie se však v polovině zvrhne. Tak jako v Božském Brucovi nebo Fintách Dicka a Jane dojde na nutné ale nudné moralizování. Nejen Michael ale i divák se má dočkat "moudrého" ponaučení skrze výchovný trest. "Poseltsví", které tvůrci chtějí předat, je ale předvídatelné a nijak objevné. Klik tak ztrácí čerstvost a švih, takže komedii nezachrání ani dojemné scény nebo stokilový Sandler, spíš naopak. Za tu první půlku (oh ano, a za Kate Beckinsale) to ale stojí.

Hodnocení: 70%

Click
USA 2006, 107 min.