Filmová recenze: S.W.A.T. - Jednotka rychlého nasazení

Jsou rychlí, jsou rozvážní, v novém filmu převážně televizního režiséra Clarka Johnsona krásní a během jejich zásahu nikdy nezahynulo jediné rukojmí (což je reálný fakt). "Navždy cool" Samuel L. Jackson, Michelle Rodriguez ostřejší než cirkulárka a nejpřitažlivější "zkurv*syn" pod sluncem Colin Farrell myslí a jednají jako S.W.A.T. - Jednotka rychlého nasazení.

S.W.A.T.Jsou rychlí, jsou rozvážní, v novém filmu převážně televizního režiséra Clarka Johnsona krásní a během jejich zásahu nikdy nezahynulo jediné rukojmí (což je reálný fakt). "Navždy cool" Samuel L. Jackson, Michelle Rodriguez ostřejší než cirkulárka a nejpřitažlivější "zkurv*syn" pod sluncem Colin Farrell myslí a jednají jako S.W.A.T. - Jednotka rychlého nasazení.

Seržant Hondo: "Ještě chcete do jednotky S.W.A.T.?
Sanchezová: "Ne, baví mě pořád dokola posílat žádosti."

Jim Street (Colin Farrell) už u S.W.A.T. byl, ale jeho parťák při jedné z akcí jednal nezodpovědně. Street ho, navzdory obecnému mínění, kryl a teď sedí tady dole, ve skladu. Po půl roce sice nevypadl z formy, ale všichni jej mají pouze za "toho, co nám pucuje pušky". Pak se ale vrací seržant Hondo, který je, jak poznamenává Streetův kolega, "old school" a pamatuje ještě časy, kdy S.W.A.T. voněla čerstvou aviváží a novotou. A to by měl Jimmy oslavit. I když jej zrovna opouští holka (stejně už si neměli co říct), i když si zprvu možná připadá jako Hondův poskok. Hondo totiž dostává za úkol sestavit nový team a má téměř volné ruce. Kdo bude S.W.A.T. - next generation?

S.W.A.T.Napomádovaný frajírek ze speciální jednotky TJ (Josh Charles), zkušený Boxer (Brian Van Holt), svérázný polda z ulice Deke (James Todd Smith aka LL Cool J), první a zatraceně tvrdá ženská u jednotky Sanchezová (Michelle Rodriguez) a pochopitelně Street. Tahle partička spolu podniká náročný výcvik, aby nakonec obstála v důkladné zkoušce nanečisto a přežila i nevyhnutelný křest ohněm. První dvě třetiny sledujeme trénink, charaktery se mezi občasnými krátkými akčními vsuvkami náležitě prokreslují a opravdové akce se dočkáme až na úplný konec. Což je v dnešní době neobvyklé.

Leč příjemné. S.W.A.T. - Jednotka rychlého nasazení představuje v porovnání s uspěchaným tempem Charlieho andílků 2: Na plný pecky, "zlym, zlym, zlym ultrastylem" Mizerů 2  a vyloženě chaoticky zprzněnou Larou ve filmu Tomb Raider: Kolébka života příjemný oddych. Najednou tak nějak máte čas a má ho i režisér, který neváhá a hned ho využívá. Oko mužského diváka znechucené vymodelovanými, do posledního chlupu identickými blondýnami určitě potěší drsnější půvaby Michelle Rodriguezové. Zvlášť když se dočká příkladně šovinistických záběrů odhaleného boku, pevného poprsí v o číslo menším tričku a podobně. A ano, mí milí filmoví fanoušci, nechybí ani hlášky. I když tentokrát nejsou tak zásadní, jsme si jistý, že byste prostě nevěděli, co říct na takové: "Hlavně, že se vyrábí tak velké kondomy, aby ti vešli na hlavu." Zvlášť pokud to říká zrovna Michelle.

S.W.A.T.Nejlepší ale samozřejmě je Colin Farrell. Při pohledu na něj by člověk hned naběhl do posilovny a k tomu si otevřel ještě pár piv. Z Farrella vyzařuje živelnost a vzdorovitost, které se Brad Pitt před časem (snad ne definitivně) vzdal. Přesněji řečeno, zatímco Pitt byl vždycky ten "hodnější" rebel, Farrella táhne vzdorovitost, která se projevuje i v jeho hereckém výkonu, až k osudnému: "Dáme ještě jednu basu, je jedno, že se pozvracíme." A to je přesně ono. Farrell je v roli Streeta natolik nenuceně přirozený, že ani to zvracení jeho kultu sexuálního symbolu nemůže uškodit. Takže dáme.

P.S. Pochopili jste správně, Colin Farrell ve filmu zvrací.

S.W.A.T.
USA 2003