ROZHOVOR

 

Martin Kučera: Fotoreporty chceme mít pod kontrolou

Promotér Sensation White Martin Kučera v exkluzivním rozhovoru pro Techno.cz o zákulisí pořádání nejúspěšnější domácí halovky, vyspělosti českého publika, ale i o tom, že by měl promotér rozhodovat, kteří fotografové smí uveřejňovat fotoreporty z jeho akce. Myslíte, že je to správné nebo to omezuje novinářskou práci? Na vaše názory se těšíme v diskuzi pod článkem!

 

Ahoj. Takže vzhledem k tomu, že jsme náš rozhovor nestihli dokončit v době, kdy by jeho publikace byla aktuální, tedy před Sensation White, začneme znovu. A to hned z druhého konce. Proto se ptám, jak se povedla SW?
 
Ahoj. Sensation se povedla na výbornou, a doufám, že všichni, kdo tam byli, tak mají stejný pocit. Upřímně řečeno, nesetkal jsem se s jedinou negativní reakcí, všichni se skvěle bavili a ještě teď o Sensation s nadšením mluví. Jsem rád, že i po organizační stránce vše proběhlo naprosto hladce a bez problémů. A jsem pochopitelně rád, že všichni partneři jsou s akcí spokojeni. Je dobře, že Sensation měla velkou publicitu, a tudíž zlepšila povědomí o taneční scéně v očích nejširší veřejnosti. Doufám, že tenhle úspěch pomůže celé scéně, že na akce bude obecně chodit více lidí a najdou se další sponzoři, kteří budou chtít takového potenciálu využít.
 
Přestože asi znám odpověď, řekni mi prosím, měl jsi před tímto významným večerem slušný stres, viď?
 
Ten stress trval několik měsíců, a s blížícím se termínem se neustále stupňoval. Uspořádat akci v Sazka Aréně chtělo velkou odvahu a silnou dávku trpělivosti. Na druhou stranu díky kvalitnímu týmu, který za organizací stojí, šlo všechno podle pečlivě připraveného plánu. Stavba fyzicky začala v neděli po půlnoci, tedy šest dní před akcí, takže ty poslední přípravy probíhaly bez časové tísně. Určitě jsem byl víc nervózní něž před našimi jinými akcemi, ale v pátek jsem stihnul warm-up v Mecce, pak jsem se pořádně vyspal, a v sobotu odpoledne dorazil do Arény, kde se již dolaďovaly detaily. Teď s odstupem času mi to nepřipadá tak dramatické, ale těch posledních pár hodin bylo extrémně stresujících.
 
A jak sis ty sám SW užil? Je vůbec možné si ji v roli promotéra „užít“?
 
Já jsem si Sensation užil báječně. Od chvíle, kdy začala show, tedy v půl desáté, jsem se na 99% věnoval svým hostům, přátelům a nejbližším lidem z mého okolí.
Později dorazil Armin se svým managementem, takže jsme si v partyboxu na klubovém patře dali večeři, pozorovali co se děje v hale, a skvěle se bavili. V téhle sestavě jsem strávil podstatnou část večera, a sám jsem byl mile překvapený, že Armin a spol. vydrželi v aréně prakticky do konce. Takže z toho vyplývá, že promotér si vlastní akci užít může, ale jenom v případě, že všechno perfektně funguje. Udělám maximum pro to, aby tomu tak bylo i na akcích následujících.
 
Organizaci doprovázely velmi přísné podmínky. Dress code, zákaz kouření, kontroly u vstupu. Co můžeš říct o českém publiku a jeho „kázni“?
 
Musím přiznat, že jsem byl příjemně překvapený tím, že všichni bílý dresscode dodrželi, a že většina lidí respektovala podmínky spojené s kouřením v Sazka Aréně. Co se týče kontroly věku u vstupu, tak jsme nezaznamenali žádné komplikace. Takže i z tohohle pohledu je můj dojem jen ten nejlepší. Myslím, že jsme světu ukázali, že na akce chodí vyspělé publikum, které dokáže respektovat určitá pravidla, a při tom se skvěle bavit. Co rovněž všechny příjemně překvapilo, byla i minimální výše škod v aréně. Za to jsem taky hodně vděčný, jelikož tohle byla jedna z věcí, kterých jsem se obával nejvíc.
 
Na SW vznikly nádherné fotky. Překvapilo mne ale, že na některých webech jsou fotoreporty stahovány, nebo je k nim omezen přístup. Proč to?
 
Z akce jsou kvalitní fotky pro to, že dlouhodobě spolupracujeme s nejlepšími party fotografy u nás. Ti se ale musí akreditovat a respektovat specifická pravidla, za což se sice smluvně zavazují, ale na druhou stranu jim umožníme vstup na místa, která nejsou veřejnosti volně přístupná, ale odkud mohou pořídit super fotky. Pokud se na webech, se kterými spolupracujeme, objeví nekvalitní fotoreport neakreditovaného fotografa, logicky požadujeme jeho stažení, jelikož v našem zájmu je, aby se publikovaly jen ty nejlepší a nejkvalitnější fotky. 
 
Kolik lidí navštívilo SW?
 
Celkem se to číslo blíží k 15.000 osob, což je nejvíc v domácí historii na indoorových akcí.
 
Kromě konceptu party jako takové byli podstatným lákadlem jména djs. Zajímá mne proto tvůj subjektivní pohled na jejich výkony. Byl jsi někým nadšený nebo naopak zklamaný?
 
Nejvíc se mi líbilo jak hrál Armin a Sander van Doorn. Z Michaela Buriana jsem pořádně slyšel jen závěr jeho setu, ale zanechal na mně dobrý dojem. Celkem mě překvapil i Ingrosso, jelikož jsem nevěděl, co od něj čekat. Naopak od Davida Guetty jsem žádný zázrak neočekával, takže ani nemůžu říci, že bych byl zklamaný. Trochu mě zarazilo, když hrál stejný track na začátku a na konci svého setu…
 
Stejně tak mne zajímají reakce djs na české publikum, eventuelně akci jako takovou.
 
Jak jsem již naznačil, Armin byl naprosto nadšený. Na Sensation již sice hrál, ale celkově na něj ta noc udělala velký dojem. Velký podíl na tom měla pochopitelně Sazka Arena, protože je to opravdu unikátní prostor, a klubové patro je určitě nejlepší VIP sekcí v Evropě. Myslím, že všichni Djs byli nadšení, a užili si nejen svoje hraní, ale i celý večer. Víc jsem mluvil už jen s Michaelem, z kterého jsem cítil euforii ještě dva týdny poté. Mám z toho pochopitelně velkou radost, protože je to skvělá vizitka jak pro Českou Republiku, tak i pro United Music. 
 
Kdybys měl možnost cokoliv změnit...udělal bys dnes něco jinak? Nebo vše dopadlo dobře a tvůj přístup (resp. agentury) byl ten nejlepší správný.
 
Určitě by se pár věcí našlo, ale jsou to změny, které by se návštěvníků prakticky nedotkly. Jediná věc, která se podcenila, byla cena vstupenek. Na to, aby se takováhle akce mohla zaplatit, by vstupenky měly stát minimálně 40 – 50 Euro. Jen pro porovnání, náklady na Sensation jsou zhruba čtyřikrát vyšší než na nejdražší party co jsme dosud dělali. Nejdražší vstupenky ale stály jen dvojnásobek. To znamená, že zbytek musí doplatit sponzoři, na což se spoléhat je opravdu velké riziko. Naštěstí Sensation podpořili silní partneři, díky nimž tahle akce vlastně proběhla. 
 
Zpět k ohlasům. Jsi ten typ promotéra, který v průběhu noci chodí nasávat atmosféru mezi lidi?
 
Několikrát během noci si celou halu projdu, včetně taneční plochy, abych se ujistil, že všechno funguje tak jak má. Jestli je všude kvalitní zvuk, fungují bary, toalety, úklid, atd. Návštěvníci jsou pro každou akci nejdůležitější, to znamená že nám hodně záleží na tom, aby se dobře cítili a skvěle bavili.

Jasně:) Tak dál...Sensation je konceptem holandské agentury ID&T. Jak probíhá hodnocení organizace akce z její strany? Je vůbec oprávněná SW nějakým způsobem hodnotit?

Hodnocení budeme probírat zhruba za 14 dní v Amsterdamu, kde každá ze zúčastněných stran přednese svoje komentáře a podněty, a společně celý projekt vyhodnotíme a uzavřeme.

Samozřejmě se nabízí otázky, jestli plánujete do budoucna další díl. A jak to momentálně vypadá s tvým nápadem uspořádat SW dvě noci po sobě? Je to reálné?
 
Tohle bude výsledkem právě výše zmíněné schůzky. Já osobně bych rád tenhle projekt každý rok opakoval, a myslím si, že všichni, kteří na Sensation byli, by za rok přišli znova. Ani myšlenka dvou nocí po sobě není nereálná, takhle to třeba probíhalo letos v Belgii. Ale na tyhle úvahy je ještě brzo. Všechno závisí na mnoha dalších faktorech. ¨

Jak dlouho trvala příprava SW? Měl jsi z něčeho strach?
 
Plány se začaly rýsovat na jaře loňského roku. Původně jsme chtěli Sensation uspořádat již vloni v září. Jinak praktické přípravy trvaly asi 8 měsíců, tzn. od zahájení jednání se Sazka Arénou, se sponzory, atd. Od ledna pak pracovala celá agentura na Sensation na plný úvazek, tzn. věnovali jsme se pouze tomu.

Je úspěšná SW na tvém kontě nejvyšší metou, které chceš dosáhnout? Kdyby ne, řekni mi, je vůbec možné jít ještě dál? 
 
Sensation je zatím nejvyšší metou, které jsme dosáhli, ale tím naše ambice rozhodně nekončí. Máme velké plány s naším konceptem Transmission, do kterého nepřetržitě investujeme a rozvíjíme ho. Chceme tak vybududovat silnou značku, která bude mít to nejlepší jméno v zahraničí, zejména v okolních středoevropských zemích.
Další krok pak bude to, že Transmission vyrazí na středoevropské turné, stejně jako Sensation jezdí po světě. Už máme poptávku asi ze třech zemí, což nás pochopitelně těší. Pokud se s Transmission vše povede tak jak plánujeme, bude to pro mě ještě vetší úspěch a satisfakce.
 
A na závěr. Jaký výraz nejlépe vystihuje tvůj momentální stav, teď, když je po všem? Je to hrdost, štěstí, úleva...pokud nestačí výraz, klidně se rozpovídej.
 
Ten první týden po Sensation jsem byl v takovém zvláštním stavu euforie a štěstí, že to všechno klaplo. Bezprostředně po akci nám přišly snad stovky emailů jak od domácích fanoušků, tak z celého světa. Byl to skvělý pocit, číst ty pozitivní reakce a gratulace. Teď už to pochopitelně opadlo, takže se snažím odpočívat a přemýšlet o budoucnosti. Souběžně s tím ale pracujeme na podzimních akcích a plánu na příští rok. Rozhodně chci všechny ubezpečit, že jsme neusnuli na vavřínech, ale Sensation je pro nás motivací, a budeme se snažit tenhle vysoký standard nejen udržet, ale v některých směrech i překonat.

Výborně, děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí...
 

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016