ROZHOVOR

 

Rozhovor s LTJ Bukemem

Mailový rozhovor s LTJ Bukemem o jeho postoji k hudbě, komerci, Progression Sessions a dalším bohužel dorazil až po party, nicméně je fakt zajímavý... Více zde..

 
LTJ BUKEM V PRAZE PŘEDVEDL, ŽE NENÍ HVĚZDOU SVĚTOVÉHO D N B PRO NIC ZA NIC. SPOLU S MC CONRADEM POŘÁDÁ PŘÍJEMNÉ JUNGLOVÉ MEJDÁNKY S NÁZVEM PROGRESSION SESSION PO CELÉM SVĚTĚ A KDO V SOBOTU V ROXY NEBYL TEN ZATRACENĚ CHYBIL. MAJITEL LABELU GOOD LOOKING /www.glo.uk.com/ SE UVOLIL ODPOVĚDĚT TECHNU.CZ NA PÁR OTÁZEK

LTJ Bukem
Prý jsi měl v mládí jazz-funkovou kapelu..
Šlo spíš o rokovou partu a nedělali jsme nic na profesionální úrovni. Byla to legrace. Hráli jsme hlavně v předpokoji mé matky.

Na drum n bassové scéně se pohybuješ od jejích počátků .V čem vidíš největší rozdíly mezi minulostí a dneškem ?
Technologie se neustále a velmi rychle zlepšují, což má vliv na kvalitu hudby stejně tak jako na její produkci. Všechno se hýbe dopředu. D&B se také rozrůznil do mnoha odlišných stylů, což je z hudebního hlediska nejpodstatnější. Samozřejmě se stal také daleko globálnější záležitostí.

Spousta d'n'b producentů koketuje v současnosti například s technem hip-hopem nebo 2 stepem. Potvrzuje jejich odklon od junglu názor, který převládá v některých médiích - tedy, že tenhle styl je mrtvý?
Všechny styly, které si jmenovala a nejen ty byly v D&B přítomny vždycky. Říká se to jenom proto, že velká vydavatelství nepodepisují více D&B umělců, jenže to neznamená, že je to mrtvý žánr. Jungle je pro komerční trh prostě tvrdá hudba.

Co si myslíš o rozdělování hudby do kategorií komerce - underground a kam bys zařadil sebe?
Komerce znamená přizpůsobovat hudbu, kterou děláš určitému trhu. Nikdy jsem to nedělal a když chceš přežít není to lehká cesta, ale pro mou vlastní existenci je to důležité.

U nás je jungle stále spíš underground, jak to chodí jinde ve světě?
Hudba je individuální záležitostí každého z nás, což je na ní zároveň to nejkrásnější . Stejné věci mohou vnitřně oslovit mnoho lidí, ale rekce, které u nich vyvolají bývají velmi různé. Všichni jsme osobnosti, takže není nikde určeno jakým způsobem na tu kterou hudbu reagovat.

Potřebují junglový fanouškové v Británii spoustu drog, aby lépe reagovali?
Budeš muset prozkoumat britské kluby. Já jsem vždycky příliš zaneprázdněný na ploše.

Na svých webových stránkách říkáš o Good Looking Organisation :"Chci vidět, jak roste a roste". Podle toho jak se množí její sublabely se to daří. Můžeš popsat jejich zaměření?
Good Looking byl první a jestli chceš tedy i mateřský label, na kterém vychází od roku 1991 D&B. V roce 1994 se vedle něj objevil stejně zaměřený Looking Good. Logical Progression se stal kompilační sériií na níž se ukazuje to starší nebo dosud nevyšlé z obou labelů. Earth začalo někdy kolem roku 1995, protože jsem se odjakživa zajímal o všechny hudební formy a jako producent jsem chtěl, aby to lidi věděli. Umělci vydávající pod touhle hlavičkou mají z jiných žánrů opravdu co nabídnout . Cooking se zase stal down tempovou značkou Earth a má i svou vlatní kompilační řadu Ingredients. Co nejdříve bychom chtěli rozjet houseový label Deep Rooted. Osobně mi teď všechen čas zabírá turné, takže věnovat se produkování je obtížné, ale rád šířím evangelium.


Jak dlouho vlastně cestujete s Progression Session?
Od té doby co vyšlo první progression mix album čili od roku devadesát pět. Ovšem s MC Conradem jsme se potkali před jedenácti lety na jedné party, kde vystupoval. Líbilo se mi co jsem slyšel a tak jsme se dali dohromady. Zbytek je historie.

Co si myslíš o superklubech ?
Byl jsem rezidentem například v Cream nebo Ministry of Sound a mám je oba rád. Momentálně děláme Progression Session každý druhý pátek v měsíci v klubu The End. Je fajn mít místo , kde pravidelně vystupuješ. Strašně moc cestuju, takže hrát tam je pro mě stejný pocit jako přijít domů.

Ptala se : C/B

Report z pražského vystoupení LTJ Bukema a MC Conrada najdete tady.
 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016